Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Stranger Things: The Other Side

Publicerad 2019-05-01 20:41:44 i Recensioner,

Jag älskar Stranger Things, och ser fruktansvärt mycket fram emot säsong 3 som kommer i sommar. Idag så satt jag och tittade vilka serietidningar som kommer släppas på lördag under Free Comic Book Day, det årliga eventet då serietidningsbolagen ger ut gratis tidningar. På min väg mot Marvel så snubblade jag över Dark Horse Comics, där det fanns en Stranger Things-tidning. Det gjorde mig såklart nyfiken, då jag aldrig tänkt tanken på att det skulle finnas. Det finns fyra issues, en volym, släppt. Första issuen på nästa storyline kommer i slutet av maj. 
 
Jag läste den första volymen, The Other Side. Den utspelar sig under första säsongen, men följer istället Will i Upside Down. Jag tyckte mycket om idén, att få se händelserna från Wills perspektiv och att få lära sig mer om Upside Down. Tyvärr så tyckte jag inte att det var särskilt mycket substans, det tillförde nästan ingenting och det var helt ärligt ganska tråkigt att läsa. I serien är Will försvunnen i en vecka, men här kunde det lika gärna gått några timmar. Det gick emd andra ord alldeles för fort utan att vara spännande. 
 
Som sagt, en bra idé. Coolt att följa Will i Upside Down, se hur händelserna såg ut från hans perspektiv. Dessutom tycker jag väldigt mycket om Will som karaktär. Men, resultatet blev inte riktigt som jag hoppats. Jag kommer läsa nästa del och framförallt kommer jag fortsätta längta efter säsong 3, men det här är inte en läsupplevelse jag kommer minnas. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela