Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

En bra kärlekshistoria ...

Publicerad 2019-02-14 12:00:00 i Allmänt,

Vad är en bra kärlekshistoria? Jag är väldigt petig när det kommer till sådant. Väldigt petig. Därför tänkte jag lista upp vad det är jag behöver för att en kärlekshistoria ska vara intressant för min del, men när jag skrev den här listan insåg jag att den inte alls är revolutionerande. Ni får punkterna ändå, även om majoriteten är så självklara att de inte ens behöver skrivas ner. 

  • Kemi - A och O. Det är totalt ointressant att läsa om ett par där ingen kemi existerar. Vad finns det då att bry sig om?

  • Respekt - Jag klarar inte av när de är otrevliga mot varandra, otrohet, lögner, onödig avund/svartsjuka och framförallt inte när den ena är kontrollerande. Många av dessa punkter är dock väldigt vanliga, något jag inte alls förstår mig på. 

  • Ingen Instalove - Usch.

  • Ingen "Kärlek vid första ögonkastet" - Usch. Nej, jag vill ha en långsam romans, de får gärna starta som vänner. (t.ex. Ari & Dante)
Och lite mindre självklara ...
  • Gemensamma intressen - Jag tycker det är så himla kul när de brinner för samma sak, och de verkligen förstår varandra till 100 %. Typ Fitzsimmons i Agents of SHIELD.
eller ...
  • Motsatser - Jag tycker också om när de är totalt olika och kompletterar varandra perfekt.

  • Låååångsamt - Jag vill verkligen att det ska gå långsamt. Det är ju samma som att jag inte vill ha kärlek vid första ögonkastet, men jag vill ha långsamt långsamt. Så långsamt att det blir plågsamt, typ som Fitzsimmons. 

  • Hinder - På tal om plågsamt, jag hatar att älska när precis allt är i vägen för en romans. Än en gång, precis som med Fitzsimmons. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela