Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Nya böcker jag ser fram emot under 2019

Publicerad 2018-12-03 12:00:00 i Allmänt,

Scrollade lite snabbt igenom en Goodreadslista på böcker som kommer ut 2019. Alltså vet jag inte om alla är sanna, så tänk på källkritiken guys. Nummer två och fem vet jag dock är bekräftade. 
  • The Toll av Neal Shusterman (Arc of a Scythe #3)
  • Jag har visserligen bara läst den första (Scythe), men om tvåan är lika bra (eller bättre) så ser jag mycket fram emot den tredje boken. Spännande dystopi där människan besegrat döden. 

  • King of Scars av Leigh Bardugo (Nikolai Duology #1)
    Jag tycker visserligen av Grisha-trilogin är riktigt dålig, men eftersom Six of Crows är så fruktansvärt bra så ser jag ändå fram emot den här och hoppas att den är mer SoC än Grisha. 

  • Killing November av Adriana Mather
    Jag har aldrig hört talas om den här, men när jag scrollade genom listan så lyckades den här titeln fånga mitt intresse, av en underlig anledning. Den verkar dessutom jätteintressant. En skola som tränar lönnmärdare, spioner och liknande. 

  • Loki Ya av Mackenzi Lee
    Alltså, den här har inget namn. Dock har författaren bekräftat att boken existerar. Det är samma författare som skrivit Gentleman's Guide to Vice and Virtue som jag jättegärna vill läsa. Den här beskrivs i alla fall som en queer bok om Loki, hur bra verkar inte det? Mer YA Marvel-böcker åt folket, säger jag.

    och såklart ....

  • Dark Age av Pierce Brown (Red Rising Saga #5)
    Som jag väntar på den här boken. Egentligen var datumet satt till januari eller februari, men för några veckor sedan gick Brown ut med att  datumet har flyttats till juni. Han lovade dock en EPISK bok och jag förväntar mig inget annat. Aah, jag kan kanppt bärga mig.

Kommentarer

Postat av: Anna Maja - Littermentärt

Publicerad 2018-12-09 19:25:07

King of Scars ser jag också fram emot. Tyckte faktiskt rätt bra om Grisha-trilogin och har bara läst Six of Crows än men den gillade jag verkligen!

Svar: Då måste du läsa uppföljaren, Crooked Kingdom, för den var precis lika bra (tyckte jag i alla fall!) :)
Värsta Grymma Boken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela