Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Läst i november

Publicerad 2018-12-05 12:00:00 i Wrap Up,

 
 
Böcker
  • (A Discovery of Witches - Deborah Harkness) - fortsatte inte
  • The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness (4/5)
  • Björnstad av Fredrik Backman (5/5)
  • Scythe av Neal Shusterman (3.75/5)
  • (Jane Eyre av Charlotte Brontë) - ej färdigläst
 
Comics
  • Hawkeye vol. 2: Little Hits av Matt Fraction (4/5)
  • West Coast Avengers #1-4 av Kelly Thompson (4.5/5)
  • Infinity Wars #1-2 av Gerry Duggan (2.5/5)
  • Uncanny X-Men #1-2 av Ed Brisson, Matthew Rosenberg och Kelly Thompson (2.5/5)
  • Shuri #2 av Nnedi Okrafor (5/5)
  • Mr. & Mrs. X #1 av Kelly Thompson (3/5)
  • Rogue & Gambit: Ring of Fire av Kelly Thompson (4/5)

Utvärdering
Inför november ville jag nog mest läsa mer, eftersom jag bara läste en bok i oktober (skrev inte ens ett inlägg om månaden). Det lyckades jag verkligen med! Böckerna var en härlig mix av olika stilar och genrer, och de som jag läste ut var riktigt bra. Dessutom läste jag mycket comics, läste ikapp flera av dem som håller på just nu. Kul! Det blev mest comics skrivna av Kelly Thompson, jag tycker att hon skriver himla härligt. 
 
Bäst/sämst
Bästa boken var utan tvekan Björnstad, den tog mig verkligen med storm. Sämst blev A Discovery of Witches, som inte alls föll mig i smaken. Jag trodde verkligen att jag skulle älska den men det blev en total besvikelse tyvärr. Bästa serien är svår, Shuri är visserligen den enda som fick 5/5, men det är endast ett nummer vilket gör det svårt att bedöma (enligt mig som inte är så insatt ännu). Jag vill nog säga att Shuri, West Coast Avengers och Hawkeye var det bästa jag läste. Det sämsta var Infinity Wars och Uncanny X-Men, men inte för att det är dåliga utan för att jag inte var nog insatt för att hänga med i handlingen. 
 
Nästa månad
I december vill jag mest fortsätta på samma spår som i november. Jag ska läsa klart Hawkeye, läsa ikapp Mr. & Mrs. X och kanske hitta något nytt. I bokväg ska jag läsa klart Jane Eyre, då vi ska ha bokcirkel på engelskalektionen strax innan jullovet. Sedan vill jag läsa fortsättningen på Scythe - Thunderhead. Eller kanske något helt annat. 
 

Kommentarer

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2018-12-09 14:31:13

varierande läsmånad du haft

Svar: Ja, det blev jag väldigt nöjd med. :)
Värsta Grymma Boken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela