Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Spotifylistan augusti 2019

Publicerad 2019-09-09 19:18:00 i Allmänt,

 
 
Augusti var en blandad månad. Declan McKenna släppte äntligen en ny singel, British Bombs, som med stor sannolikhet kommer bli årets bästa låt. Texten är politisk, och precis som tidigare så älskar jag hans språk. Musiken är indierock i en klass för sig. 
 
Månadens skräll är Taylor Swift. Jag har aldrig varit ett fan av henne eller hennes musik, mycket på grund av Internets besatthet av att utmåla henne som en dålig person. Jag har nu ändrat uppfattning om henne och började därför lyssna på hennes nya album Lover. Det är visserligen ett väldigt poppigt album, och det finns några bottennapp (i mina ögon) i ME! och I Forgot That You Existed, men jag älskar den nostalgiska känslan som ligger som ett skimmer över hela albumet.

Annars så blev det lite sommarsinglar. Basic (Regurgitated) har jag varit en favoritlåt länge nu. Checkmate är catchy och gullig, och Useless Phrases satt fast i huvudet i flera veckor. Sist men inte minst så lyssnade jag mycket på still feel. och Turbulent. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela