Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Agents of SHIELD säsong 6: Avsnitt 1

Publicerad 2019-05-12 22:04:59 i Allmänt,

Och så var det äntligen dags för det första avsnittet min favoritseries nya säsong. Slutet av säsong fem var ganska omtumlande eftersom en av de viktigaste och mest älskade karaktärerna dog. Dessutom dog min favoritkaraktär, Fitz,, men eftersom de mixtrade med tiden och åkte fram och tillbaka i säsong fem så finns han fortfarande kvar, nedfryst någonstans i rymden. 
Det är någonstans här säsongen börjar. Ett år efter säsong 5. Simmons, Daisy, Piper och en man jag inte vet namnet på är långt ute i rymden och försöker leta reda på Fitz. Samtidigt är May, Yo-Yo, en hel del nyrekryterade samt Mack, den nya ledaren, kvar på jorden. 
Eftersom de enda som kommer läsa det här inlägget har sett avsnittet så går jag direkt på mina tankar.
  • Jemma Simmons är så förändrad. Det gör ont i mig att hon och Fitz ALDRIG får må bra. De är lite som Tony Stark. Jag förstår att hon har förändrats, men det är verkligen på gränsen till besatthet. Vi har redan fått se Fitz gå över gränsen ett flertal gånger, och jag hoppas att hon slipper. Jag vill inte att de andra ska bli hennes fiender, speciellt inte Daisy. Jag älskar deras vänskap. Fan. 

  • Vart fan är Deke?

  • Mack verkar verkligen passa som den nya ledaren. Jag hoppas att han kommer klara pressen. 

  • När jag såg May i det här avsnittet mindes jag hur hon var den första säsongen och mitt hjärta smälte. <3 Hon är verkligen fantastisk. Jag älskade hennes samtal med Mack, på kontoret. 

  • Jag vet inte vad jag tycker om att "Coulson" är med. Det är inte Coulson förstås, men det känns som att de bara använder Clark Gregg för att få reaktioner. Visst är det kul att fortfarande ha med hans fejja, men det ÄR ju inte Coulson. Det är ju han vi vill ha. Jag hoppas att det komemr bli bra i framtiden i alla fall. Om inte annat kommer det skapa en hel del drama. 

  • Jag förstår inte riktigt vart i MCU-tidslinjen det här utspelar sig. I första säsongen var det verkligen parallellt med filmerna, och sedan har det ändå fungerat att inte nämna Avengers eftersom inga jättestora katastrofer inträffat. Och innan Ultron var det parallellt igen. Men, Thanos går ju inte att ignorera? Det är tråkigt om de totalt ignorerar filmerna också, för då kan serien knappast klassas som en MCU-serie. Fan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela