Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Marvel Cinematic Universe Phase 4

Publicerad 2019-07-21 19:02:00 i Allmänt,

Jag älskar SDCC.
 
Är ni redo? Det är inte jag. Håll i hatten, för ni åker vi in i phase 4.
Black Widow (film, 1 maj 2020)
Jag förstod inte hur mycket Natasha faktiskt betyder för MCU innan Infinity War, och efter Endgame blev hon snabbt en av mina favoriter. Trots Scarjos kontroverser så ser jag verkligen fram emot den här filmen, för det är vad Natasha förtjänar. Som det ser ut just nu verkar den utspela sig efter Civil War. Skådespelare är bland annat Scarlett Johansson, David Harbour och Rachel Weisz.
 
The Falcon and the Winter Soldier (serie, augusti 2020)
Jag ser verkligen fram emot den här serien. Vi fick alldeles för lite Bucky i Endgame och framförallt ser jag fram emot att se Sam som Captain America. Vi får även återse Helmut Zemo och Sharon Carter. Skådespelare är bland annat Anthony Mackie, Sebastian Stan, Emily VanCamp och Daniel Brühl.
 
The Eternals (film, 6 november 2020)
En film med helt nya karaktärer. The Eternals är baserad på serietidningen med samma namn. Mycket mer kan jag inte säga, mer än att det är stora namn i skådespelarskaran. Skådespelare är bland anant Angelina Jolie, Richard Madden och Kumail Nanjiani. 
 
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (film, 12 februari 2021)
Den 26:e filmen i MCU kommer vara den första med en asiatisk huvudroll, vilket är välkommet. Filmen är baserad på serietidningen om Shang-Chi och kommer ha Mandarin som skurk. Alltså, riktiga Mandarin. Även detta en film med helt nya karaktärer. Skådespelare är bland annat Simu Liu, Tony Leung Chiu-wai och Awkwafina. 
 
WandaVision (serie, våren 2021)
WandaVision kommer, som namnet antyder, handla om Wanda Maximoff och Vision. Den enda informationen jag funnit om tidpunkten är att den verkar utspela sig efter Endgame. Något jag inte riktigt förstår, eftersom Vision är stendöd. Men, ingen superhjälte har väl någonsin fått vila i frid särskilt länge, och förmodligen inte heller Vision. Den verkar också gå hand i hand med andra Doctor Strange, och fantastiska Monica Rambeau är med! Skådespelare är bland annat Elizabeth Olsen, Paul Bettany och Teyonah Parris.
 
Doctor Strange in the Multiverse of Madness (film, 7 maj 2021)
Äntligen! Första Doctor Strange är riktigt bra, och trots den limiterade skärmtiden så briljerade han verkligen i Endgame. Andra Doctor Strange verkar vara en team-up med Scarlet Witch, en riktigt häftig kombination. Skådespelare är bland annat Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen, Benedict Wong och Rachel McAdams. 
 
Loki (serie, vår 2021)
Älskade, älskade Loki. Serien utspelar sig efter att Loki stulit Tesseract i Endgame, vilket leder till att vi är tillbaka i 2012. Hur coolt? Enda skådespelaren som är bekräftad är Tom Hiddleston.
 
What if...? (serie, sommar 2021)
What if...? är den första animerade MCU-serien, och är en antologiserie baserad på serietidningen med samma namn. Varje avsnitt kommer ta upp ett nyckelmoment från MCU och snurra om det lite. Nästan alla originalskådespelare är med och kommer spela in rösterna, vilket såklart gör det än mer spännande. Skådespelare är bland annat Jeffrey Wright, Michael B. Jordan, Josh Brolin och Mark Ruffalo. 
 
Hawkeye (serie, höst 2021)
Hawkeye kommer följa Clint Barton och, *trumvirvel*, Kate Bishop! Jag hade såklart önskat att de hade bytt ut Jeremy Renner mot någon annan, men det kan säkert bli bra ändå. Jeremy Renner är den enda bekräftade skådespelaren.
 
Thor: Love and Thunder (film, 5 november 2021)
Thor är den enda karaktären som får en fjärde film, hittills. Taiki Waititi är tillbaka som regissör vilket jag är oändligt tacksam över. Dessutom kommer vi få se Jane Foster som Thor. Jag tror att den här filmen kan bli hur bra som helst, och det kommer bli fruktansvärt att vänta i nästan två och ett halvt år. Skådespelare är bland anant Chris Hemsworth, Tessa Thompson och Natalie Portman. 
 
Övrigt
Marvel presenterade också andra projekt. Blade är en film som ligger närmast, då Mahershala Ali redan är färdig för rollen. Det pratades även om uppföljare till Black Panther, Guardians of the Galaxy och Captain Marvel, samt en ny Fantastic Four. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela