Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Fem serietidningar jag vill läsa NU

Publicerad 2019-07-14 22:06:16 i Allmänt,

Lite blandat mellan serietidningar och volymer, men här har ni fem serier som jag vill läsa ASAP. 
  • The Unstoppable Wasp av Jeremy Whitley
    Jag har hört så mycket bra om The Unstoppable Wasp. Hon är ju dessutom grym i filmerna, om än lite bortglömd, så det kanske är dags snart. 

  • Captain America: Winter Soldier av Ed Brubaker
    Lite av en modern klassiker, om jag förstått det rätt. Den ligger till grund för filmen, som är en av de allra bästa MCU-filmerna. 

  • A-Force av G. Willow Wilson
    Ett Marvel-team med endast kvinnor? Ja tack. G. Willow Wilson är även författaren till Ms. Marvel som jag älskar.

  • The Fearless Defenders av Cullen Bunn
    Jag har inte hört någon prata om The Fearless Defenders, men den handlar om Valkyrie och Misty Knight som är två riktigt bra karaktärer i MCU. Det verkar som en spännande duo.

  • Secret Avengers av Ed Brubaker
    Jag vet ingenting om Secret Avengers, men den verkar handla om bland annat Coulson, Fury, Hawkeye och Black Widow, fyra karaktärer som jag älskar. 

Kommentarer

Postat av: Elvira

Publicerad 2019-07-15 09:36:10

Åh, vill också läsa en massa MCU-serier! Har läst noll. skulle vara så häftigt att ha läst typ allt och se varifrån alla filmer kommit osv, men lär väl bli ett projekt för en livstid ...

Svar: Det som är så bra med Marvel Comics är att du kan börja vart som helst, så mitt tips är att bara börja om det är något som fångar ditt intresse. Dock, de kan vara ganska annorlunda från MCU, så att du är beredd på det. Blev själv lite besviken först eftersom jag älskar filmerna så, haha.
Värsta Grymma Boken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela