Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Publicerad 2019-08-13 19:40:00 i Allmänt,

Jag: *Ska lista böcker jag ser fram emot att läsa*
 
Min hjärna: 
Säg det inte
Säg det inte
Säg det inte
Säg det inte
 
Jag: Dark Age hehehehe
 
Jag tror att vi alla kan komma överens om att jag aldrig mer ska översätta en meme till svenska. 
Anyway. 
Tisdagstrions tema denna vecka är i alla fall böcker jag ser fram emot att läsa. Utan Dark Age och utan inbördes ordning. 
 
Czentes Omega av Anna Jakobsson Lund
Jag förstår inte varför jag inte läst Czentes Omega än. Jag tyckte mycket om Equilibrium och sättet Anna Jakobsson Lund skriver på, och att serien heter Intergalaktiska akademin gör inte saken värre.
 
Aurora Rising av Amie Kaufman och Jay Kristoff
Illuminae är en häftig bok. Kaufman och Kristoff tillsammans verkar med andra ord vara en bra kombination och Aurora Rising låter riktigt spännande. 
 
The Poppy War av R.F. Kuang
The Poppy War är en fantasybok som jag bara hört gott om. Det verkar vara en bra kvinnlig huvudkaraktär, något som alltid är välkommet.
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-08-13 20:00:34

Intressant trio! Idel böcker som hag aldrig hört talas om 🙂

Svar: Hoppas du fann någon nog intressant att läsa!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Sara Pepparkaka

Publicerad 2019-08-13 20:13:51

Åtminstone de två första är sådana böcker jag också gärna skulle läsa!

Svar: Kul!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Monika

Publicerad 2019-08-13 20:36:54

Känner bara till Anna Jakobsson Lunds bok, men har bara läst hennes förra serie, Systemet. Den var väldigt bra.

Svar: Jag är väldigt sugen på att läsa Systemet, de flesta verkar tycka om den.
Värsta Grymma Boken

Postat av: Boklysten

Publicerad 2019-08-13 21:11:41

Känner inte till någon av de böckerna. Tack för tips!

Svar: Hoppas att någon fångade ditt intresse!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2019-08-13 22:31:38

en genre jag inte läser så ofta

Svar: Alla har vi våra favoritgenrer!
Värsta Grymma Boken

Postat av: A ROOM OF MY OWN

Publicerad 2019-08-13 23:25:05

tre helt okända böcker för mig. intressant

Svar: Hoppas någon lät intressant.
Värsta Grymma Boken

Postat av: Lottens bokblogg

Publicerad 2019-08-14 18:56:48

Jag har läst en av Anna Jakobsson Lunds böcker och gillade den.

Svar: Kul!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2019-08-14 22:48:51

helt nya titlar för mig

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2019-08-14 22:50:47

maken tycker du har intressanta böcker

Svar: Vad kul!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Åsa

Publicerad 2019-08-16 18:10:32

Czentes Omega blir jag lite nyfiken på. Gillade första delen i Systemet-serien.
Tack för tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela