Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Tisdagstrion: Barndomsfavoriter

Publicerad 2019-08-20 21:21:00 i Allmänt,

De gamla barn- och ungdomsböckerna från B. Wahlström var allt för mig när jag var mindre, och jag dammsög biblioteket efter alla sorters hästböcker. Maria och Blå Prinsen, Britta och Silver, Sigge, Teddy, Windy, Klara ...
Men de böckerna har jag pratat ett flertal gånger. Så för denna veckas tisdagstrio presenterar jag tre barndomsfavoriter som jag aldrig talat om innan. 
 
  • Kicki möter Tazi av Charlotte Nygren.
    En serie om Kicki och hennes salukihundar. Jag har nog läst om alla böckerna tre gånger, eller mer, och det slutade med tårar när jag insåg att salukis inte är familjehundar. 
     
  • Sandra älskar djur av Virginia Vail
    En serie full av djur. Allt från hästar till hundar till fåglar. Helt underbar.

  • Heartland av Lauren Brooke
    Jag hade första boken som "bänkbok" i första klass, och fick kämpa för att inte sitta och tjuta i klassrummet. 
Tyvärr är det svårt att hitta bilder på böckerna och var mina egna är förblir ett mysterium. Förmodligen någonstans uppe på vinden under leksaker och julgranskulor.

Kommentarer

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2019-08-20 21:28:11

nya böcker för mig, intressant, så mycket bra det finns!

Svar: Det finns så oändligt mycket intressant!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Boklysten

Publicerad 2019-08-20 21:40:07

Känner inte till någon av de böckerna. Visst är det lite synd ibland att man inte har kvar såna böcker i bokhyllan...

Svar: Ja, jag känner att jag gärna hade haft dem till hands. Får ta och leta upp dem någon dag!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2019-08-20 21:56:55

Jag har inte läst någon av dem men det låter som det är böcker jag hade älskat! :)

Postat av: Robert W

Publicerad 2019-08-20 22:23:06

De böckerna kände jag inte till.

Postat av: Mösstanten

Publicerad 2019-08-21 15:57:26

De där böckerna känner jag inte alls till. Vi är antagligen inte lika gamla och därför har vi inte läst samma böcker som barn. :-)

Postat av: Monika

Publicerad 2019-08-22 06:26:09

Känner faktiskt inte igen någon av dem. Däremot de andra som du nämner :)

Postat av: Ugglanoboken

Publicerad 2019-08-22 08:55:41

Känner inte heller till de här böckerna. Kul med sånt man aldrig hört talas om :-)

Postat av: Nilmas Bokhylla

Publicerad 2019-08-22 12:16:13

Låter inte som något jag känner igen men ja, Wahlströms böcker när man var mindre. Man känner igen dem på långt håll!

Svar: Riktiga klassiker!
Värsta Grymma Boken

Postat av: Åsa

Publicerad 2019-08-23 17:33:44

Dessa kände jag inte till.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela