Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Wrap up mars 2019

Publicerad 2019-04-04 16:09:00 i Wrap Up,

 
Böcker
  • Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren (4,5/5)
  • Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - Becky Albertalli (3,5/5) 
  • Vi mot er - Fredrik Backman (5/5)
Comics
  • Ms. Marvel vol. 1: No Normal - G. Willow Wilson (4,5/5)
  • Killmonger - Bryan Hill (4/5)
  • Ms. Marvel vol. 2: Generation Why - G. Willow Wilson (4/5)
  • Thor: God of Thunder vol. 1: The God Butcher - Jason Aaron (3/5)
  • Thor: God of Thunder vol. 2: Godbomb - Jason Aaron (4/5)
Utvärdering
Jag är nöjd med månaden ändå! Tre böcker och en hel del comics, och hela rubbet fick över 3 stjärnor i betyg. Jag tycker dessutom att det var bra spridning på genrer, ingen bok var den andra lik. Nu den senaste veckan började jag även läsa en urban fantasy. 
Bäst/sämst
Bästa bok var utan tvekan Vi mot er av Fredrik Backman. Vilken fantastisk bok! Bröderna Lejonhjärta måste dock få ett hedersomnämnande, det är ju ändå Bröderna Lejonhjärta. Då blir det bara Simon kvar. Jag gav den väldigt högt betyg därför att jag var väldigt underhållan under läsningen, för första gången på väldigt länge hade jag svårt att sluta läsa på kvällen ("en sida till" ni vet) och då kunde jag liksom inte ge lågt betyg? Sedan vet jag inte om den är så bra som alla säger. Det hände inte särskilt mycket. Bästa comic var antingen Ms. Marvel, Kamala är min favvo, eller Thor. 
April
Jag ska fortsätta läsa City of Glass av Cassandra Clare. Jag vet inte, Jag är inte särskilt förtjust i The Mortal Instruments men jag vill läsa The Infernal Devices och The Dark Artifices, så jag måste ta mig igenom dem. Vi får se om jag fortsätter direkt eller väntar ett tag. Jag ska också läsa Stalking Jack the Ripper på engelskan, och sedan får vi se vart jag hamnar helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela