Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Fall Time, Cozy Time Book Tag

Publicerad 2018-10-29 19:00:00 i Tags,

Såg den här hos Nellons bokblogg och blev jättesugen på att svara, eftersom jag aldrig gör liknande saker annars. 

 
CRUNCHING LEAVES: CHOOSE A BOOK THAT HAS RED/ORANGE/YELLOW ON THE COVER 
Passande, för gårdagens tema i en instagram-utmaning jag deltagit i den här månaden var just röd-orange-gul bok; Iron Gold av Pierce Brown, såklart!
 
COZY SWEATER: WHAT BOOK GIVES YOU THE WARM FUZZIES?
Hm, hm, hm. Svårtt. Aristotle and Dante Discovers the Secrets of the Universe (Benjamin Alire Sáenz). 
 
FALL STORM: CHOOSE YOUR FAVORITE BOOK OR GENRE THAT YOU LIKE TO READ ON A RAINY DAY
Jag är så tråkig, jag knyter sällan genrer till speciella årstider/väder/högtider, så så många andra gör. Dödsritten av Maggie Stiefvater, kanske?
 
 
COOL CRISP AIR: WHAT’S THE COOLEST CHARACTER YOU’D WANT TO TRADE PLACES WITH?
Min första tanke var Virginia från Red Rising-serien, men jag tror ärligt talat inte att jag skulle klara av att leva i den världen. Tamar eller Clea från Norra Latin, efter händelserna i boken (när allt är bra igen), haha. Eller kanske Kate Bishop (Hawkeye). 
 
HOT APPLE CIDER: WHAT UNDER HYPED BOOK DO YOU WANT TO SEE BECOME THE NEXT BIGGEST, HOTTEST THING?
Red Rising, mannen. Det händer väldigt sällan att jag ser en svensk bokbloggare/instagrammare prata om Red Rising
 
PUMPKIN SPICE: WHAT’S YOUR FAVORITE FALL TIME COMFORT FOODS?
Te, chai latte, choklad? Kanelbullar går alltid hem, oavsett årstid. 
 
 
WARM, COZY BONFIRE: SPREAD THE COZY WARMTH, WHO DO YOU TAG?
Alla som känner för det, go ahead. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela