Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Ms. Marvel av G. Willow Wilson

Publicerad 2019-03-19 20:39:11 i Recensioner,

 
Ms. Marvel, volym 1 och 2, handlar om tonåringen Kamala Khan från Jersey City som utsätts för Terrigen-dimman och utvecklas till en Inhuman (fyi, det är svårt att förklara saker på svenska, som jag bara läst om på engelska). Vi får följa henne när hon lär känna sina nya krafter, försöker sätta stopp för galningen "The Inventor" samtidigt som hon måste hålla allt hemligt för hennes mycket stränga föräldrar. Livet är med andra ord ganska krångligt. Vi får också cameos från Wolverine, Captain America, Lockjaw och Medusa. 
Ms. Marvel är en helt underbar serie. Jag tror inte att den är perfekt, långt ifrån, men jag bryr mig inte. Den har en bra representation, roligt manus och tar upp tonårsproblem på ett snyggt sätt. Därtill är den spännande och det finns ett bra flyt i serien som gör den lätt att läsa och hänga med i.
Jag tycker att det här är en bra serie som alla borde testa, men jag rekommenderar den kanske allra mest till dem som vill testa på comics.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela