Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Påhittade relationer

Publicerad 2019-02-12 12:00:00 i Allmänt,

Ett väldigt, VÄLDIGT, vanligt fenomen inom fandoms är "shipping", alltså att hoppas på att två ska bli tillsammans (och även i flera fall tro att de faktiskt är tillsammans). Jag är inte ett undantag. Ibland är det bara så, att två karaktärer har så mycket kemi att de bara måste vara ett par? Det finns liksom inget annat? I andra fall är det mest kul. 
  • Drarry (Harry Potter och Draco Malfoy)
    Klassiskt. Jag tycker allra mest att det är en rolig kombination, men innerst inne tycker jag verkligen om tanken att dessa två är ett par. 

  • Stucky (Steve Rogers/Captain America och Bucky Barnes/Winter Soldier)
    Ja som fan.

  • Luna Lovegood och Ginny Weasley
    De här två tillsammans hade varit så himla gulligt. 

  • Johnlok (Sherlock Holmes och John Watson)
    Det här gäller först och främst BBC-serien, och till viss del tycker jag om det här. De hade sådan grym kemi i de första säsongerna att skaparna har blivit anklagade för queerbaiting. 

  • Wolfstar (Sirius Black och Remus Lupin)
    Ja, ja, JA. Inget illa mot Tonks och Lupin, som ett canon-par tycker jag om dem, men kan de slå Sirius och Remus? Nej. 
  • Bonus: Peter Parker/Spider-Man och Shuri
    Det här handlar om deras vänskap som hela MCU-fandomen tar för givet. De har aldrig träffats i någon film men av någon anledning är de bästisar i allas ögon. Även i mina. De här två tillsammans skulle vara fantastiska, och jag väntar på att typ Kelly Thompsons nästa comic kommer bli en team-up mellan dem (lär inte hända dock).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela