Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

No Disclaimers

Publicerad 2019-02-05 12:00:00 i Tags,

Tag time! Snodde den härifrån, men fick inspo från olika booktubers. Jag tycker att den är rolig. Orkar inte översätta frågorna dock men det får ni leva med.
Spoilers: Morning Star (Pierce Brown), House of Night (P.C och Kristin Cast), Crooked Kingdom (Leigh Bardugo).

Which trope (or tropes) in books, annoy you the most?
Det finns säkert mååånga, men rent spontant: Kärlekstrianglar! Även kärlek vid första ögonkastet/instalove? Fruktansvärt irriterande. 
 
Which writer or writers do you feel are overrated/overhyped?
... Sarah J. Maas.
 
What are your least favorite books you've read, since joining BookTube Bookstagram?
GIRL ONLINE. Girl Online alla dagar i veckan. 

A terrible ending, that ruined an otherwise quality book?
Jag kan inte riktigt komma på någon bra? Möjligtvis Själarnas Bibliotek av Ransom Riggs. Slutet var FÖR lyckligt, allt löste sig helt perfekt. Jag har dock svårt att ogilla det för jag är verkligen svag för lyckliga slut :( Jag tror dock att boken hade varit bättre utan det där sista.

Which Fictional Character(s) do you wish were not killed off?
Ragnar från Morning Star, såklart. Annars är jag fortfarande ledsen över Jack från House of Night även om serien inte alls är bra längre, men jag kan inte riktgit släppa honom. OCH! Matthias i Crooked Kingdom </3 Han förtjänade bättre.

What are some of your bookish pet peeves?
Folk som blir sura på andra när de skriver i sina böcker eller gör hundöron? Gör vad du vill med din egna bok. Punkt.

What are some books you feel should have more recognition?
I Sverige måste jag självklart säga Red Rising, för det känns inte som att särskilt många har läst den. 

What are your thoughts on censorship, and banning books?
Nä. Inte bra. Jag är dock för triggervarningar osv! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela