Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Mina favoritpar

Publicerad 2019-02-11 11:00:00 i Allmänt,

Clea/Tamar (Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren)
Alltså, min lycka när de blev tillsammans <3

Frank/John (Du, Bara av Anna Ahlund)
Jag satt på helspänn hela boken för att jag ville att de här skulle bli tillsammans. Jag ville det med hela mitt hjärta. Så fina.

Leia/Han (Star Wars)
När jag såg episod IV, VI och VII så tänkte jag aldrig på att jag tyckte om de här tillsammans, men sedan kom The Force Awakens och det var lite av en känslostorm.

Ari/Dante (Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz)
De här två känns så perfekta för varandra. De tog tid på sig, och när Ari väl insåg vad som hände och kunde erkänna för sig själv att han faktiskt var kär i Dante, då föll allt på plats. Per-fekt.

Kaz/Inej (Six of Crows av Leigh Bardugo)
Slutet av Crooked Kingdom ... aaaah.

Ron/Hermione (Harry Potter av J.K Rowling)
Helt klart ett underskattat par. Folk brukar dessutom påstå att de inte pssar för varandra, och det är något jag inte förstår? Perfect match.

Jesper/Wylan (Six of Crows av Leigh Bardugo)
Ja, ja, ja.

Pepperony (Pepper Potts och Tony Stark från Marvel)
Första gången jag såg på Iron Man-trilogin så brydde jag mig inte så mycket. Jag hade ingenting emot dem, men inte heller "shippade" jag dem. I infinity War så började jag faktiskt inse hur bra de faktiskt passar ihop, och sedan kom trailern inför Avengers: Endgame. Tonys meddelande till Pepper är så hjärtskärande, så nu tror jag helhjärtat på Pepperony.

Sean/Puck (The Scorpio Races av Maggie Stiefvater)
Mitt första favoritpar, någonsin. Jag älskar dessa två, trots deras olikheter. 

Fitzsimmons (Agents of SHIELD)
Ingen, INGEN, kan ta de här två ifrån mig. Fitzsimmons är mina och de förtjänar allt bra i världen. Tyvärr så får de bara skit, hela tiden. Speciellt Fitz. Mitt hjärta gör genuint ont när jag ser de här två och tänker på allt som gått fel, hela tiden. Jag tjöt på deras bröllop och jag tjöt i sista avsnittet på säsong 5. Men trots allt som gått fel genom säsongerna så älskar de fortfarande varandra och de här två är anledningen till att jag tror på själsfränder. De här två och inga andra.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela