Värsta Grymma Boken

Bokblogg.

Bästa vänskapsbanden

Publicerad 2019-02-13 12:00:00 i Allmänt,

Egentligen lite fusk för det är ju inte vänskap jag har svårigheter med, utan romantiska relationer. Men vafan, dessa förtjänar all kärlek de kan få.
  • Sherlock Holmes/John Watson 
    Precis som igår, så gäller det här främst tv-serien från BBC, även om originalnovellerna och filmerna med RDJ och Jude Law också innehåller en fin vänskap. Men, serien. Kemin! Kemin! Loooove.
  • Hawkeye/Hawkeye (Hawkeye av Matt Fraction)
    Alltså, Kate Bishop och Clint Barton. Jag uppskattar verkligen deras vänskap, speciellt med tanke på att det får fortsätta vara just det, vänskap.
  • Maya/Ana (Björnstad av Fredrik Backman)
    Typ en av de finaste och mest realistiska vänskapsbanden. Förtjänar att vara högre upp på listan, egentligen.
  • Peggy/Jarvis (Agent Carter)
    Precis som med Hawkeye/Hawkeye så uppskattar jag verkligen att det aldrig blir något kärleksdrama mellan dem, trots att de är så nära. Två av mina favoritkaraktärer i MCU.
  • Legolas/Gimli (Sagan om Ringen av Tolkien)
    HUR kan någon ogilla dessa två? En helt perfekt vänskap som är underbar att se på/läsa om.
  • Darrow/Sevro (Red Rising av Pierce Brown)
    Hm. En vänskap med mycket drama och en hel del problem, speciellt från Darrows sida. Men, Sevro är min favvo, och hans lojalitet är helt fantastisk. Och vad dessa två åstadkommer tillsammans är ingenting att sopa under mattan.
 
  • Stranger Things-gänget
    Favoritgänget från en av mina favoritserier. Speciellt tycker jag om Will och Mikes relation, men alla i det här gänget är så härliga och jag älskar deras nördighet. 
  • Guardians of The Galaxy
    Jag har aldrig riktigt tänkt på det förrän jag såg Infinity War. Deras jargong är verkligen oslagbar. Jag älskar det här gänget tillsammans, de är verkligen jätteroliga, och vem vill inte bli en Guardian?
 
  • Frodo Baggins och Samwise Gamgee (Sagan om Ringen)
    Aaaah. Bromance nr. 1. Det finns så många fantastiskt fina citat från Sam, som gör mig tårögd. Även här är det ju Sam som verkligen gör det, han är helt underbar. Dessa två <3
  • Corr (en blodtörstig häst lol) och Sean Kendrick (The Scorpio Races)
    Jag kan inte beskriva floden av tårar som uppstår varje gång jag läser de sista sidorna i den här boken. Jag fulgråter verkligen. Deras relation påminner mig verkligen om varför jag älskar hästar så mycket som jag gör. De här två betyder så himla mycket för mig att jag nästan börjar gråta när jag tänker på dem. Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Värsta Grymma Boken

Välkommen till min blogg! Här bloggar jag främst om böcker men det dyker även upp film, serier och musik. Håller på och fixar till designen just nu, därav mycket ändringar.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela